PIBID E A FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE LÍNGUA INGLESA NO ÂMBITO DA EDUCAÇÃO BÁSICA
Keywords:
PIBID - English language - Teacher training - Education.Abstract
This article aims to present the benefits that meetings provided by the Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência (PIBID) has brought to participating scholarship holders who apply the workshops in Campo Bom and Novo Hamburgo schools, with emphasis on English Language. The approach used consisted in the application of pre-prepared lesson plans by scholarship holders, covering several English-language teaching/learning activities integrating all language skills and using appropriate teaching methodologies that integrated such skills. We seek to highlight the importance and the comprehensiveness of the English Language, relating and contrasting aspects of our country with other countries that have English as one of their official languages, increasing students' knowledge. All the process served as a reflection for the future teachers, who confronted their theoretical knowledge with the practices in the classroom and managed to improve the potential of the students, achieving positive results. This way, the results contribute to qualified teacher and engaged to the development of student education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após o processo editorial, no todo ou em partes, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.