Visual translation of tragedy and the other: a genesis to the work of Sergio Larraín
Keywords:
Sergio Larraín. Photography. Aesthetics. Latin America.Abstract
This essay is an expository work that analyses the influence and impact of the Magnum Photos agency in the perception and development of Sergio Larraín's photo work. It explores the means and development of tragedy and the other as a consequence of worldwide politico-social concerns. The study considers Larraín’s first documentary explorations on marginalized children in 1950’s Santiago, Chile, to explain the importance of political imageries in portraying the otherness and the institutional appeal for the visual translation of exotic misery.
References
GARDNER, Nathanial. “Photography Translation: another way of looking” A Companion to Latin American Photography. Tamesis Press, (Unpublished chapter).
WELLS, Liz. Photography: A Critical Introduction. Taylor & Francis Group, 2015. eBook. 16 January 2018.
CARLEBACH, Michael L. The Origins of Photojournalism in America. Washington: Smithsonian Books, 1992.
SONTAG, Susan. Regarding the Pain of Others. London: Penguin Books, 2004. <https://monoskop.org/images/a/a6/Sontag_Susan_2003_Regarding_the_Pain_of_Others.pdf>.
MANCHESTER, William. In Our Time. Verona: Arnoldo Mondadori Editore, 1989.
PARR, Martin and Gerry Badger. The Photobook: a History. Ed. Martin Parr and Gerry Badger. Vol. II. London: Phaidon Press Limited, 2006. 2 vols.
BURGESS, Neil. "Sebastião Salgado: Gold". 3 September 2019. https://www.bjp-online.com/2019/09/sebastia%CC%83o-salgado-gold/.
KLICH, Kent. "Correspondence with Kent Klich" Jean Paul Brandt. 13 September 2020.
LEIVA, Gonzalo. Sergio Larrain: Biografia / estetica / fotografia. Santiago de Chile: Metales Pesados, 2012.
LARRAÍN, Sergio. Valparaíso. London: Thames & Hudson Ltd, 2017.
BRANDT, Jean Paul. “Dolor y Crueldad: El caso de los niños vagabundos en la obra de Sergio Larraín” Bricolaje (2020): 66-77.
POIROT, Luis. "About Sergio Larraín" Jean Paul Brandt. 13 September 2018.
CHÉROUX, Clément. Magnum Manifesto. London: Thames & Hudson Ltd, 2017.
TĪFENTĀLE, Alise. “The Family of Man: The Photography Exhibition that Everybody Loves to Hate” 2 July 2018. FK Magazine. 29 10 2020. <https://fkmagazine.lv/2018/07/02/the-family-of-man-the-photography-exhibition-that-everybody-loves-to-hate/>.
BARTHES, Roland. Mythologies. Paris: Jonathan Cape Ltd., 1972.
DUNMALL, Giovanna. "Double exposure: photography's biggest ever show comes back to life". 5 July 2013. 17 October 2019. <https://www.theguardian.com/artanddesign/2013/jul/05/family-of-man-photography-edward-steichen>.
SWARTZ, Mimi. "The Persistent Conscience of Magnum Photojournalists". New York, 21 June 2017. https://www.newyorker.com/culture/photo-booth/the-persistent-conscience-of-magnum-photojournalists. Diario El Mercurio 29 April 1953: 33.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após o processo editorial, no todo ou em partes, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.