AS ARTI(MANHAS) DO BRINCAR: CONCEITOS E PRECEITOS NA PRÁTICA DOCENTE
Keywords:
Play. Winnicottian Psychoanalysis. Developmental Psychology. Pedagogy.Abstract
We sought to research on the subject, due to my teaching experience in the area of Portuguese, English and its Literatures, in which the use of games as a means of reaching students in their cognitive, social, motor dimensions, among others, in teaching / learning. However, in practice, there seems to be, in the imagination of the school community, a dichotomy between game / teaching or game / class as if both were different parts of the same process. This article, with a Qualitative approach and Bibliographic Review, aimed to demonstrate that playing is constitutive of teaching / learning and not just a didactic tool. The reflections coming from the theorists, although each with different cuts, demonstrated that playing, regardless of the different semantic connotations that underlies it, affects the different areas of human beings, especially in the context of teaching / learning and that, therefore , cannot be considered as a didactic tool, only.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após o processo editorial, no todo ou em partes, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.