A EDUCAÇÃO DO CAMPO NO DESENVOLVIMENTO DE POTENCIALIDADES: RELATOS DE EXPERIÊNCIAS E ESTRATÉGIAS DE ENSINO
Keywords:
Educação do campo; Escola rural; Potencialidades; Estratégias de ensino.Abstract
Rural education historically consists of a scenario of struggles, advances and achievements. The limitations and difficulties faced by students and teachers working in this type of teaching are evident. However, in this context, different possibilities and potentials for the development of an egalitarian education that seeks to value the resources of the environment, where the students are inserted, emerge. Therefore, the present study with a qualitative approach, based on reflections, analyzes and reports of experiences, shows how the use of didactic and natural resources, present in rural education are able to compensate for the deficiencies existing in rural schools. Finally, as possible results, they share different teaching strategies when working with interdisciplinary concepts, sustainable actions and the appreciation of local culture as a way to enhance the teaching-learning of their students, teachers and other subjects in the school community.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após o processo editorial, no todo ou em partes, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.