AS CAPAS DA OBRA O PEQUENO PRÍNCIPE SOB A PERSPECTIVA ANALÍTICA DA GRAMÁTICA DO DESIGN VISUAL
Abstract
This work aims to investigate the strategies of representation of the personages and interaction with the reader evoked by the covers of nine different editions of Antoine de Saint-Exupéry's children's work The Little Prince. For this purpose, the theoretical reference of the Multimodal Social Semiotics will be adopted, whose focus is to unveil the main modes of representation in which a given text is produced and realized, in order to build meanings to meet certain socio-cultural purposes (CARVALHO, 2013). The methodological grid will use the categories proposed by the visual design grammar (KRESS; VAN LEEUWEN, 1996; MACHIN, 2007), specifically the representative and interactive visual metafunctions. The intention is to: 1) Analyze the covers of the editions of The Little Prince through the categories proposed by the representative and interactive meanings and 2) Compare the approach points and/or distance between the analyzed covers. It is expected, with this study, to contribute to the understanding and interpretation of multimodal texts associated with the knowledge of the world and symbolism present in the construction of the analyzed covers of a work that, for 75 years, has impacted the lives of thousands of people around the world.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após o processo editorial, no todo ou em partes, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.