Edições anteriores
-
Special Issue: I Week of Mathematics of Unifal-MG
v. 1 n. 1 (2012)This issue is a tribute to the I Week of Mathematics held in Unifal-MG.
The articles that make up this volume are the full article format of some oral presentations, lectures, conferences, tutorials, short courses and workshops of this Week. -
Special Issue: II Week of Mathematics of Unifal-MG
v. 2 n. 2 (2013)This issue is a tribute to the II Week of Mathematics held in Unifal-MG.
The articles that make up this volume are the full article format of some oral presentations, lectures, conferences, tutorials, short courses and workshops of this Week. -
Special Issue: 58th RBRAS (Reunião da Região Brasileira da Sociedade Internacional de Biometria)
v. 2 n. 3 (2013)This issue brings original research papers presented in the 58th RBRAS (Reunião da Região Brasileira da Sociedade Internacional de Biometria) held in Campina Grande, Paraíba, Brazil, in 2013.
-
Special Issue: XIII MGest (Encontro Mineiro de Estatística)
v. 3 n. 2 (2014)This issue brings original research papers presented in the XIII MGest (Encontro Mineiro de Estatística) held in Diamantina, Minas Gerais, Brazil, in 2014.
-
Special Issue: IV Week of Mathematics of Unifal-MG
v. 6 n. 2 (2017)This issue is a tribute to the IV Week of Mathematics held in Unifal-MG.
The articles that make up this volume are the full article format of some oral presentations, lectures, conferences, tutorials, short courses and workshops of this Week. -
Special issue: 64th RBRAS and 18th SEAGRO
v. 8 n. 2 (2019)This issue brings original research papers presented in the 64th RBRAS and 18th SEAGRO held in Cuiabá, Mato Grosso, Brazil, from July 29th to August 2nd, 2019.
-
Special issue: 30º ENESTE
v. 9 n. 1 (2020)This issue aims to publish original complete research papers presented in the 30º ENESTE (Encontro Nacional dos Estudantes de Estatística) held in João Pessoa, Paraíba, Brazil, from November 29th to December 1st.
The theme of the event was "Softwares and Innovation: updating the statistician for the world", and discussed how the statistician should prepare himself to deal with various tools and packages for the job market and the academy.
-
Special Issue: Tribute to Prof. Dr. Fabyano Fonseca e Silva
v. 10 n. 2 (2021)Esse é um número especial in memoriam ao Prof. Dr. Fabyano Fonseca e Silva.
Família, amigos e colegas admiram você e sentem sua falta.
-
Special Issue: 2º SIMEQ – Simpósio de Métodos Quantitativos
v. 11 n. 1 (2022)This issue is a tribute to the "2º SIMEQ – Simpósio de Métodos Quantitativos", promoted by the Federal University of Santa Maria.
The articles that make up this volume are the full article format of some oral presentations of the Applied Statistics session of that symposium. -
Special issue: 66th RBRAS
v. 12 n. 1 (2023)This issue brings original research papers presented in the 66th RBRAS held in Florianópolis, Santa Catarina, Brazil, from 16th to 18th November, 2022.
-
Número especial: 67ª RBRAS e 20° SEAGRO
v. 12 n. 3 (2023)Este número traz trabalhos originais de pesquisa apresentados na 67ª RBRAS e 20° SEAGRO realizados em Londrina, Paraná, Brasil, de 24 a 28 de julho de 2023.
-
Special Issue: XVI MGest (Encontro Mineiro de Estatística)
v. 13 n. 1 (2024)This issue brings original research papers presented in the XVI MGest (Encontro Mineiro de Estatística) held in Juiz de Fora, Minas Gerais, Brazil, in 2023.
-
Special issue: 68th RBRAS
v. 13 n. 4 (2024)This issue brings original research papers presented in the 68th RBRAS held in Piracicaba, São Paulo, Brazil, from 29th to 31st may 2024.
-
Special Issue:"Educação Matemática na Contemporaneidade"
v. 13 n. 3 (2024)Em 2021, um grupo de professores e professoras do Instituto de Ciências Exatas e do Instituto de Ciências Humanas e Letras do campus sede da Universidade Federal de Alfenas (UNIFAL-MG) e do Instituto de Ciências Sociais Aplicada, campus de Varginha desta mesma universidade, criaram o curso de Especialização em Educação Matemática na Contemporaneidade a partir de experiências na formação inicial e continuada de professores e professoras de Matemática e no desenvolvimento de projetos de pesquisa e extensão universitária.
Temas que se apresentavam como dificuldades na prática docente como Educação Financeira, Geometria, Educação Estatística, Educação Matemática Crítica, Educação Matemática em relação com as Ciências Sociais Aplicadas e estudos sobre Números e Funções compuseram as disciplinas deste curso que foi oferecido, no âmbito da Universidade Aberta do Brasil (UAB/CAPES), iniciado em 2023 e finalizado em 2024, contando com a participação de cursistas de diferentes estados do Brasil atuantes, principalmente, na Educação Básica.
Diversos trabalhos de conclusão de curso foram escritos e apresentados, sendo incentivada uma postura de professores investigadores e professoras investigadoras, ou seja, docentes que usam sua própria prática como objeto de investigação e reflexão. Esta edição é composta por artigos resultantes de alguns desses trabalhos que marcam uma perspectiva de Educação Matemática na Contemporaneidade na qual diferentes temas são abordados com a expectativa não só de ampliação de conhecimentos como possíveis impactos nas práticas de professores e professoras de Matemática e, até mesmo de diferentes áreas. Desejamos uma ótima leitura!