People with disabilities
an analysis of the results of the 2010 Census on factors that most influence
Keywords:
disabilities people inclusion, logistic regression model, disability risk indexAbstract
In order to better include people with disabilities, first of all, it is extremely important to know which factors can most influence the quality of life and inclusion procedures for these people and how it is possible to check whether there is an improvement. Given this scenario, we propose for this work: using data from the 2010 Demographic Census from the complete questionnaire answered with the help of enumerators from the Brazilian Institute of Geography and Statistics (IBGE) who collected data from 20635472 selected people who made up the sample, investigate deficiencies in seeing, hearing, moving and mental health and the relationships between related variables from the education, income, family and identification blocks to carry out comparative studies between groups of people with disabilities and others who do not have disabilities. To make it possible to identify which variables present in the previously mentioned blocks are significant in adjusting the different deficiencies, an adjustment was made using a logistic regression model considering the different deficiencies as a response and the variables from the previously mentioned blocks as independent. Finally, with the aim of better monitoring the living conditions of these people, it was proposed to create the disability risk index as a continuous assessment instrument for a better assessment that must be carried out by different powers, whether public or private, for a better response to these people's demands.
References
DINIZ, C.; LOUZADA, F. Modelagem Estatística para risco de crédito. ABE, São Paulo - SP. 2012.
DRAPER, N.R.; SMITH, H.Applied regression analysis. Jonh wiley, New York. 1998.
FIGUEIRA, E. Caminhando em Silêncio. Giz Editorial e Livraria Ltda, São Paulo - SP. 2008.
GARCIA, V.G. Pessoas com deficiência e o mercado de trabalho - histórico Tese de Doutorado, Instituto de Economia - UNICAMP, Campinas - SP. 2010.
HASTIE, T.; TIBSHIRANI, P.; FRIEDMANN, J. The elements of learning: data mining, inference and prediction. Springer, Canada. 2009.
HOSMER, D.W.; LEMESHOW, S. Applied Logistic regression. New York, Jonh Wiley & Sons. 2000.
KYUNG, M.; GILL, J.; GLOSH, M.; CASELLA, G. Penalized regression standard errors and bayesian lassos. Bayesian Analysis 5(2): 369-412. 2010.
MEADOWS, D. Indicators and informations systems for sustainable development. The sustanaibility institute, Hartland VT. 1998.
OLIVEIRA, M. C. Avaliação de necessidades educacionais construindo uma nova política educacional. 157p. Dissertação (Mestrado em Educação), Universidade do Estado do Rio de Janeiro. 2009.
OLIVEIRA, P.M.S. Aplicação do algoritmo genético no mapeamento de genes epistáticos em cruzamentos controlados. Tese de doutorado, Instituto de Matemática e Estatística, USP, São Paulo-SP. 2008.
SILVA, O.M. A Epopéia Ignorada. CEDAS, São Paulo-SP. 1986.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).