PROFILE OF ACADEMICS OF THE FEDERAL ALFENAS UNIVERSITY - UNIFAL / MG IN PSYCHIC SUFFERING
Abstract
Admission to the university is an achievement, it brings several challenges and requires the adoption of new postures, responsibilities and adaptation on the part of the academic. In this sense, PRACE supports academics and welcomes those who present some degree of psychic suffering. This project aimed to analyze the data collected in PRACE and to set a profile of the students in psychic suffering. It is a cross-sectional study, in which the data were provided by PRACE's responsible psychologist to ensure confidentiality. In 2016, 90 students sought help from PRACE and in the year 2017 there were 118 students, most of them female in both years, aged between 17 and 38 years and the courses that most sought in the year 2016 were the Medicine (16.85%), Nursing (15.73%) and Pharmacy (8.99%), in the year 2017, Biological Sciences (16.10%), Nursing (13.56%) and Pharmacy (11.86%). In 2016 and 2017, 52.17% and 52.71% of academics had suicide thoughts. It is concluded that the objective of this study has been reached and this data may be used by the University in the future to devise strategies that help these students to prevent or treat psychic suffering.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os direitos autorais para trabalhos científicos são do autor e da revista. Como esta é uma revista eletrônica de acesso público, os artigos são de uso gratuito, em aplicações educacionais e não-comerciais, devendo ser observada a legislação sobre direitos autorais, em caso de utilização dos textos publicados nesta revista.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.